🍀 در راستای تجزیه و تحلیل روند تحصیلی نوبت دوم و جلوگیری از آسیب های ناشی از افت تحصیلی ؛ طرح جبران و تثبیت یادگیری ، در تابستان 1401 اجرا خواهد شد. تمام دانش‌آموزانی که در کارنامه تحصیلی نوبت دوم آنها مقیاس قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر در درس‌های «فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی و در درس‌های «فارسی»، «علوم تجربی» و «ریاضی» در دوره دوم ابتدایی منظور شده است ، مشمول این برنامه جبرانی می‌شوند.

🍀 شایسته است مدیران محترم ؛ با عنایت به آمار دانش آموزان در معرض تکرار پایه ، ضمن مطالعه دقیق مفاد بخشنامه ، مساعی خویش را در فرآیند اجرای طرح و اطلاع رسانی به آموزگاران و اولیای دانش آموزان بکار گیرند.

🔴 فرآیند اجرا:
1⃣ اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری برای کلیه مدارس مطابق لیست پیوستی ؛ الزامی می باشد.
🔺(لیست از طریق کارتابل اداری به مدارس ارسال گردید.)

2⃣ اولویت مکان برگزاری کلاس های جبرانی و تثبیت یادگیری در همان مدرسه می باشد. چنانچه مدرسه ای شرایط برگزاری کلاس برای دانش آموزان را ندارد ؛ با هماهنگی واحد آموزش ابتدایی ، می توانند از نزدیکترین پایگاه استفاده نمایند.

3⃣ کلیه کلاس ها توسط معلمان پایه و با همکاری ویژه مدیران و معاونین آموزشی، از تاریخ 1401/04/06 لغایت 1401/05/31 طی 15 جلسه ، در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در ساعت آموزشی تشکیل گردد.

4⃣ به دلیل عدم امکانات سرمایشی در برخی از مدارس ؛ مدت زمان برگزاری هر کلاس ، حداقل 2 ساعت تعیین گردد.

5⃣ کلیه مدارس دوره ی ابتدایی شهرستان ، تدابیری اتخاذ نمایند ؛ تا دانش آموزان تمامی پایه ها ، که مقیاس قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر در دروس فارسی ، علوم تجربی و ریاضی کسب نموده اند ؛ در این کلاس ها شرکت نمایند.

6⃣ پیشنهاد می گردد ؛ به دلیل محدود بودن زمان تدریس ، مفاهیم اصلی و کلیدی در قالب بازی ، فعالیت های خلاقانه و جذاب و با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی به دانش آموزان انتقال داده شود.

7⃣ یک نسخه از برنامه تابستانه تا تاریخ 1401/04/06 به واحد آموزش ابتدایی ارسال گردد.

8⃣ گزارش عملکرد اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری ( از قبیل آمار ، برنامه تابستانه ، مصوبه شورای مدرسه ، مستندات تصویری و…) تا تاریخ 1401/05/31 به واحد آموزش ابتدایی ارسال گردد.

9⃣لیست پایگاه های اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در سطح شهرستان :

♦بخش مرکزی: دبستان شهیدان ابراهیمی
شماره تماس: 01154227914

♦بخش خرم آباد: دبستان شهید سلیمی
شماره تماس: 01154250095

♦ بخش نشتارود: دبستان شهید پلنگرودی
شماره تماس: 01154265081

♦بخش شیرود: دبستان صاحب الزمان (عج)
شماره تماس: 01154324367

♦بخش کوهستان: دبستان جامی لتاک
شماره تماس: 01124240515

🔴اقدام جهادی🔴
🌷 با توجه به شرایط بیماری کرونا و آموزش‌های غیر حضوری ، آسیب‌های زیادی به آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی از قبیل افت تحصیلی ، تکرار پایه و ترک تحصیل وارد شده است.

🌷 هدف از اجرای این طرح “تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان ، حمایت از دانش آموزان لازم‌ التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل” می باشد. لذا همکاری آموزگاران جهادی برای اجرای مناسب طرح جبران و تثبیت یادگیری ، برای آینده دانش آموزان این شهرستان ، بسیار اثر بخش خواهد بود.

🌷 آموزگاران جهادی که تمایل به همکاری در تدریس کلاس های جبران و تثبیت یادگیری دارند ؛ از طریق لینک الکترونیکی زیر ، تا تاریخ 1401/04/05 در این اقدام جهادی ، ثبت نام نمایند.👇

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvhE42aVpswYeEn13bKu9vhDCGspGk3Gul1x6U2_EqSyU38Q/viewform?usp=sf_link

♦معاونت آموزش ابتدایی شهرستان تنکابن
🆔 @Te_tonekabon2
https://instagram.com/TE_Tonekabon