🌼 برگزاری جلسه عمومی مدیران دوره ی ابتدایی شهرستان تنکابن – ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
🍀باحضور:
♦ اقای مافی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن
♦ آقای موسوی رئیس رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل استان مازندران
♦ آقای اسماعیلی معاون آموزش ابتدایی
♦ آقای کریمی کارشناس مسئول حراست
♦ کارشناس مسئول و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان
♦آقای قنبری نماینده مدیران دوره ی ابتدایی
♦راهبران آموزشی – تربیتی شهرستان
♦ و کلیه مدیران محترم مدارس دوره ی ابتدایی شهرستان تنکابن
🍀 عناوین جلسه:
1⃣ بیان موانع و مشکلات آموزشی و مدیریتی مطرح شده در جلسات اقماری مدیران توسط (آقای قنبری نماینده مدیران ، آقای مومنی به نمایندگی از مدیران مدارس مستقل روستایی و خانم سحری به نمایندگی از مدیران دبستان چندپایه)
2⃣ بیان توضیحاتی در خصوص برگزاری کلاس های درس حضوری و نحوه ی اجرای آن
3⃣ توضیحاتی در خصوص مسائل اداری و مدیریتی
🌼 اهم صحبت های آقای مافی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن در جلسه عمومی مدیران دوره ی ابتدایی- ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
🔸عبادا… مافی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این نشست ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آرزوی صحت و سلامتی برای همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،ضمن تشریح واژه های رشد، پیشرفت و توسعه ، تلاش جدی برای رسیدن به سطح “توسعه” را در سازمان آموزش و پرورش ضروری دانست و در ادامه ۶ گام زیر را برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی برای مدیران محترم، مهم دانست؛
اولین گام “شناخت قله و هدف است” در ابتدایی هدف ما فقط یادگیری معلومات علمی نیست، بلکه آموزش بخش عمده ای از مهارت های اولیه زندگی در این مقطع بسیار مهم و مورد انتظار است. گام دوم ” برنامه ریزی” برای رسیدن به هدف است، مدیران محترم باید برنامه ریزی دقیقی برای تمامی فعالیت های آموزشی، پرورشی، مهارتی و ….در این مقطع برای بچه ها داشته باشند. گام سوم آماده کردن “زیر ساخت های لازم” جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی است. گام چهارم “نظارت کردن است” یعنی مدیر مدرسه ضمن هدایت کردن فعالیت های مدرسه باید بر نحوه انجام فعالیتها نظارت نماید. گام پنجم “ارزشیابی فعالیت ها” است و آخرین گام در این زمینه “آسیب شناسی” و رفع موانع و چالشهاست.
🔸مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، تشکیل اتاق فکر در تصميم گيري های مدارس، برگزاری مفید جلسات شورای دبیران، توجه بیشتر به شرکت دانش آموزان در جشنواره ها و برنامه های پرورشی ، پژوهشی و فرهنگی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه مدیران محترم مراکز آموزشی قرار گیرد و نیز تاکیدات لازم بر فعالیتهای آموزشی به صورت حضوری با رعایت کلیه جوانب را توصیه نمودند.
🌼 اهم صحبت های آقای موسوی رئیس رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل استان مازندران در جلسه عمومی مدیران دوره ی ابتدایی- ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
دوره ابتدایی به لحاظ رشد تربیتی و تکوینی شخصیت کودکان دوره بسیار حیاتی است. دوره ابتدایی دوره تأدیب ظرفیت، ظهور و بروز استعداد های بالقوه است. لحن مدیران و معلمان مدارس دوره ابتدایی باید متناسب با درک و فهم کودکان باشد.
رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری در پایان به بروز تخلفات اداری در مدارس اشاره کرد و گفت؛ کمترین تخلف از سوی قشر فهیم فرهنگیان که خود محبوب ترین و مقبول ترین قشر جامعه اسلامی هستند از نگاه عقل سلیم قابل توجیه نیست و باید با آگاهی بخشی میزان تخلفات را به حداقل برسانیم.
🌼 اهم صحبت های آقای اسماعیلی معاون آموزش ابتدایی شهرستان تنکابن در جلسه عمومی مدیران دوره ی ابتدایی- ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
ضمن تشکر و قدردانی از تلاش بی وقفه مدیران ، دوره ابتدایی را زیر بنای توسعه آموزش و پرورش توصیف کردند و اظهار داشتند که سنگ بنا ، بنیان و اساس آموزش و پرورش در دوره ابتدایی نهادینه شده است. توجه و نگاه ویژه به این دوره و اجرای عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی موجب رشد و شکوفایی استعداهای بالقوه دانش آموزان این دوره به ویژه مناطق محروم روستایی می شود.
در این نشست ضمن پخش گزارشی از عملکرد حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی شهرستان تنکابن در قالب کلیپ تصویری توضیحاتی را در این راستا ارائه نمودند ؛ که ۹۹ مدرسه دولتی و غیردولتی با ۶۳۵ نیروی انسانی اعم از مدیر ، مدیرآموزگار ، راهبر آموزشی- تربیتی ، معاون و آموزگار با تعداد ۱۲۰۷۳ دانش آموز در مدارس دوره ی ابتدایی مشغول به فعالیت و آموزش می باشند.
تعداد ۲۵ بند از مجموعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در قالب شاخص تفاهم نامه با سه مولفه ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی ، توسعه عدالت آموزشی در فرصت های یادگیری ، ارتقا و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس در حال اجرا می باشد.
یکی از دغدغه های اصلی معاونت آموزش ابتدایی در شهرستان تدوین برنامه درسی مناسب با شرایط حضوری و ترکیبی در مدارس می باشد که در این راستا برنامه هایی با هدف توانمندسازی معلمان و کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری تدوین و برای اجرا نیازمند همکاری و تلاش همه همکاران دوره ی ابتدایی می باشد.
در پایان از تلاش و همت مدیران ، معاونین ، آموزگاران ، راهبران آموزشی – تربیتی و سرگروه های آموزشی کلیه ی مـدارس دوره ی ابتدایی شهرستان تنـکابن که در اجـرای فعالیت های معـاونت آمـوزش ابتدایی در شـرایط خاص کرونایی ، نهایت همکاری را داشته اند ؛ تقدیر و تشکر نمودند.
🆔 @TE_Tonekabon2
https://instagram.com/Te_Tonekabon